A Nagy Szénbányász Díj

Blogunkban a kortárs művészet "remekeit" kívánjuk a nagyközönség számára közelebb hozni műértő kritikáinkon keresztül. Kritikai szemléletünk alapvetően a kispolgári földhözragadtságból valamint a proletár materializmusból táplálkozik, ars poeticánkat leginkább a klasszikus "bazmeg, ilyet én is tudok!" jelmondat fejezi ki. Ha a kedves olvasó érezte már magát átverve egy műalkotás szemlélődése közben, és legszívesebben inkább szénbányába küldte volna dolgozni az alkotót, hogy megtanulja, mi az a kemény munka, akkor írja meg nekünk a szenbanyaszKUKACgmail.com-ra.

2010.09.07. 13:30 Carbonaro

Miért szar (idén is) az ARC kiállítás?

Régen, amikor még 19 éves voltam, jóval kevesebbet ismertem a világból és az SZDSZ-re szavaztam, akkor azt hittem, hogy az ARC kiállítás valami progresszív dolog, tartalmas üzenetekkel, vicces-ironikus formában. Jó néhány év kellett hozzá, hogy elkezdjem annak látni, ami: fájdalmasan provinciális, humortalan modoroskodásnak.

Jó, el kell ismerni, hogy szinte minden évben, így idén is, van 3-4 tényleg eredeti, tényleg vicces plakát. Ezek megtekintéséért viszont túlságosan nagy ár végignézni a többi csapnivaló alkotást, amiknek még nem is az a legnagyobb bajuk, hogy ostobák és rosszak, hanem hogy elviselhetetlenül kiszámíthatók: évről-évre mindig ugyanazokat az újrafelhasznált sémákat tolják az arcunkba. Lássuk, melyik az az öt alapkoncepció, amiről a társadalomkritikai érzékkel megáldott magyar kreatívok és művészek nem szégyellik minden évben újra és újra lehúzni az újabb bőrt:

1. A „magyar-szemét” koncepció. Ezeken a plakátokon többnyire szeméttelep, lepattant busz, ház, lakótelep, ilyesmi látható, vagy egy magyar zászlóval, vagy más egyértelmű utalással, hogy a bemutatott disznóól bizony Magyarországon található, sőt az nem más, mint maga a magyar igénytelenség (lásd a fotó). Az ilyen plakátok elkészítése minimális ráfordítást igényel (a témát, fotót nem nagyon kell keresni, a koncepció ékegyszerű), a siker viszont garantált: hiszen melyik néző ne átkozta volna már a magyar balsorsot egy felborított kuka vagy egy rohadó homlokzat miatt? Ööö, mondjuk esetleg az, aki látott már durvábbat külföldön. Persze ők nincsenek olyan sokan. Pedig ahhoz, hogy igénytelen, mocskos városokat lássunk, nem kell feltétlenül Indiáig vagy Romániába menni: a nagybetűs Nyugat-Európából például Brüsszel vagy Milánó már éppen megteszi. 

 2. A „szivárványos-toleráns”. Ilyen plakátból van a legtöbb minden évben. A lényeg, hogy adott néhány hajléktalan/roma/zsidó/buzi/egyedülálló anya/stb., és valahogy érzékeltetve van, hogy velük a gonosz, összeesküvő többségi társadalom milyen durván kibabrál. Ezek persze sokszor valóban (néha meg épp kevésbé) súlyos, másfelől viszont eléggé bonyolult társadalmi problémák. A plakátokon persze minden egyszerűen, fekete-fehéren jelenik meg, de így legalább gondolkodni se kell rajta sokat. A legbosszantóbb mégis ez az álszent – és a védelembe vett csoporttal szemben végtelenül cinikus – képmutatás: vajon az alábbi képet készítő Raffai Péter / Drahos Zsolt páros például hány kisfröccsre valót adott a táblát tartó bácsinak a pózért? 

3. Az „anti-nacionalista”. Ez is örökzöld sláger, ezekből rendre megtudhatjuk, hogy a soviniszta-irredenta-fasiszta-stb. magyar nacionalizmus bizony még mindig komoly fenyegetés a világbékére. Kiváló példa rá Kovács Attila / Pohorelli László – feltehetően 5 perc kemény munkájával kitalált és elkészített – nagymagyarországos táblája. Most őszintén srácok, szerintetek 2010-ben tényleg bárkit is komolyan érdekel még Nagy-Magyarország azon túl, hogy néhányan – vélt vagányságból és rosszízlésből – kiteszik a matricát a kocsira? Még a Jobbik programjában is csak annyi van, hogy a magyar lakta területek hovatartozásáról kellene népszavazást rendezni egyszer valamikor a távoli jövőben… 

4. Az „aktuáltpolitikai karikatúra”. Ez a csoport a Hócipő, Uborka és társai nyomába szegődve aktuálpolitikai gegekkel próbálja megrohamozni a rekeszizmainkat. Itt van pl. Horváth Péter „Itt az Udo, Magyarország!” című plakátja. Értitek, nem „itt az idő”, ahogy a Fidesz mondta, hanem az Udo. Idő-Udo, hahaha, hát nem jópofa?! Pedig az ilyen típusú szóviccek kiötlőitől már legkésőbb gimiben elhatárolódott a jobb társaság, annyira kényelmetlenül érezte magát a tréfáiktól – helyettük is. A másik ilyen volt az a pofátlan csávó, aki az Obama-féle „Yes, we can”-ből és a kenőpénzből csinált szóviccet, de volt még persze kínos Schmitt Pálos idétlenkedés meg Nemzeti Együttműködés is… 

5. A „pimasz”. Nagyon hasonló az előző kategóriához, csak a debil ovihumort aktuálpolitika helyett a nemzeti szimbólumokkal ötvözi! Mert egy igazán progresszív társadalom a nemzet nagyjaival is képes viccelni. Mint az a – feltehetően fiatalkorú elkövetőkből álló – alkotócsoport, akik Petőfi Sándor szeme helyére raktak valami nagyon furcsa dolgot. Ami persze elsőre tényleg jó poén volt - még áltisi 5-ben, amikor az ember először kidekorálta az irodalomkönyvet…

 

Persze az ARC-ért legalább nem kell fizetni, és hát ahogy a mondás tartja: ingyé’ még a szar is jó. A vizuális szennyezésért viszont ennek ellenére is azt mondanám, hogy szénbányába ezekkel az arcoskodó köcsögökkel! De legalább egyszer húzzanak le egy napot egy hajléktalanszállóban vagy egy szabolcsi kisfaluban…

103 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://szenbanyasz.blog.hu/api/trackback/id/tr912277561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2010.09.08. 09:39:37

Hülye vagy, barátom. Ami nem baj, csak ciki, ha főoldalra kerülsz a blogoddal.

Pár kattintással ugyanis kideríthetted volna, hogy a "Petőfi Sándor szeme helyére raktak valami nagyon furcsa dolgot" kurvára nem az elmeroggyant turbómagyarok óvodás szintű hergelése, hanem a magyar steampunk közösség vicces reklámplakátja. Tudod, gőzgépek, Verne, Elveszett gyerekek városa.

Idén ősszel a Galaktikának is lesz tematikus, steampunk-képregényes különszáma (több mint egy éve erre készülnek) és fél éve még úgy volt, hogy az EuroSteam fesztivál is itt lesz megrendezve szeptemberben a Millenárison.

Jerky_Master 2010.09.08. 09:43:03

Az egyik plakát alkotója pedig maga a blog írója. :-DDD
nagyot röhögnék, ha úgy lenne.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.09.08. 09:50:28

Van azért ebben valami találó. Nekem úgy tűnik, az ARC a reklámszakma (kreatív, grafikus, stb) rossz lelkiismeretének kompenzációja, "ilyet is tudunk bazmeg" fíling, erőlködés.

montmartre 2010.09.08. 09:50:32

Igaz, egy az egyben, kivéve az elnökválasztásos plakátról írottat - az ugyanis éppen a röhejes kínosságával idézi fel tökéletesen az elpusztíthatatlan kirakatmagyarkodás kutyakomédiáját. Én egyedül azon nevettem igazán, és ez több okból is végtelenül elszomorít.

Zzoorroo 2010.09.08. 10:07:34

Nem vagyuink egyformák, az ízlésünk ppedig végképp eltér, úgyhogy remélem nem baj, ha azt mondom, hogy nekem az idén is tetszett és a múlt években is.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2010.09.08. 10:14:57

@kyodaina: Hogy a sztimpank!-plakát mennyire szép vagy nem szép, ízlés dolga.

Nem utánanézni, miért van fogaskerék Anyám tyúkjában a plakáton, de a magyar steampunk közösségről az unalmas "Megint szidják a mélymagyarokat a füvező zsidók! Abcúg!" stílusban hülyeségeket posztolni, na az már kibaszottul égő!

hegyilany 2010.09.08. 10:15:29

Szerintem meg találó poszt, a steampunkot kivéve. Az ARC palkátok 90%-a jóideje tényleg erre a néhány sémára épül, fantáziátlanul, jópofáskodva. A maradék 10% (5?) -ért viszont érdemes végigszaladni rajtuk.

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.09.08. 10:16:46

Cikizni, okoskodni, beugatni, semmit csinálni könnyű. Ami neked nem tetszik az minden szar. Éljél így!

comment.blog.hu/2010/09/07/a_tuzzel_jatszik_a_duna_tv#comment-form

xunilo 2010.09.08. 10:21:53

Egy kérdés csak ARC fanoknak:
Láttatok BÁRMELYIk évben is olyan politikai (humor, sic!) témájú plakátot ezen a kiállításon ami NEM a jobboldalinak mondott oldalon élcelődött.
ha igen, kérek linket az adott plakátra.

köcsögömszéken 2010.09.08. 10:28:58

A meglátásokat ugyan igaznak látom, de sok más lehetőséget mégsem, hogy kifejezzük nemtetszésünket. Az igaz, hogy az ovis vicceket nem kellene az utcára tenni. Még szerencse, hogy ezeket a szánalompoénokat csak mi értjük, csak nekünk fáj.
Érdekelt volna, hogy mindezekkel szemben melyik művek tetszettek?
Az is felmerült, hogy a poszt írója pályázott-e már, és milyen sikerrel?
Ami, pedig teljesen feleslegesnek tartok, az a mocskolódás egy egyébként koncepciózusan átgondolt írás végén.

Paranoid Android2 2010.09.08. 10:29:09

@xunilo: Miért lett volna? Köztudott, hogy a baloldal az elmúlt nyolc évben (is) kivállóan kormányzott.

Motorhead 2010.09.08. 10:34:09

Igazat adok a szerzőnek. mindíg Magyarországot akarják kellemetlen helyzetbe hozni. Depis "toleránsok" plakátjai láthatók. Persze lehet hogy csak ezeket választja be a bizottság, mert ez vág egybe az országimázs romboló elképzeléseikkel. Ha nem látja a külföldi akkor mutassuk meg neki a jelszó. Jó a kedved, mulatni jöttéla Városligetbe ? Na akkor rontsuk el. Van annyi szépség és haladás ebben az országban, hogy érdemes lenne egy poziív kiállítást is csinálni.

keptelenseg 2010.09.08. 10:35:20

Talált, - remélem - süllyed.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.09.08. 10:36:11

Azért volt egy igazán eredeti gondolatsziporka a posztban:

" szénbányába ezekkel az arcoskodó köcsögökkel! De legalább egyszer húzzanak le egy napot egy hajléktalanszállóban vagy egy szabolcsi kisfaluban… "

keptelenseg 2010.09.08. 10:36:53

Talált, - remélem - süllyed. (2.)

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2010.09.08. 10:37:03

Azért az egyért vagy kettőért megéri. Lehetne nulla is. A pohár félig tele van.

De pl. a Gálvölgyi Showhoz vagy Boros-Bochkorhoz képest mindegyik alkotás kifejezetten szellemes. (Mondjuk azokhoz képest egy közepesen megformált fing is az.)

Na, nézzük, mi a helyzet Tumblren.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2010.09.08. 10:38:45

@köcsögömszéken: Nem csak azt kritizálhatjuk, amit magunk is csináltunk már, köszönjük, leülhet.

Nevem Earl 2010.09.08. 10:39:51

Az ARC az egyetlen kültéri eksön, ami miatt érdemes kimenni a térre minden évben. Az alkotók kreatívak, ötletesek, szóval szerintem Te vagy az arcoskodó köcsög, barátom.

Ami viszont tényleg rontja a színvonalat, az az egyre kevesebb pályamű mellé bezsúfolt egyre több reklám.

__radar 2010.09.08. 10:42:05

Ha már tavaly és tavalyelőtt sem tetszett, idén miért mentél el megnézni?
Hogy egy jőízűt bosszankodhass rajta?
Úgy tudom nem kötelező.
Én sem igen találok benne semmit egy ideje, de egyszerűen nem megyek arra.
És békesség van.

__radar 2010.09.08. 10:47:54

@xunilo: A "baloldal" évtizedes válságban van világszerte.
Magyarországon pedig egyszerűen nincs is jelen a nagypolitikában. Azon hogyan akarnál viccelődni?
Más kérdés, hogy a volt kormánypártokon ugyan lehetne, de én nem hallottam még egyetlen valamirevaló tréfát ebben a témakörben, úgyhogy nem értem, miért pont innen hiányolod?

vauvauvau 2010.09.08. 10:50:48

Ez az ARC kiállítás mindig is szar volt!
Csak arra jó, hogy Geszti szerepeljen.
Mármint neki ez jó.

köcsögömszéken 2010.09.08. 10:50:48

@ern0: Egy kérdés volt a többi között.
Azért okos vagy.

mos 2010.09.08. 10:51:08

"Kedves" fröcsögő blogíró! Az általad „szivárványos-toleráns" plakátnak kategorizált kép alkotója (láss csodát) nem kreatívos, nem is reklámos, hanem évek óta a szociális szakmában dolgozó ember. A kép alanyát az alkotók ismerik és támogatják, főleg, hogy - bár közöd nincs hozzá - de a díj nagy részét neki ajánlották. Ha kicsit jobban utána néztél volna annak, amit leírsz, ezt magad is könnyen kideríthetted volna. De ugye a tájékozottság nem előfeltétele a "blogírásnak".

[c] 2010.09.08. 10:54:23

Hasonló gondolatok az én fejemben is megfogantak, aztán arra jutottam, hogy ez az ARC-os nyavalygás is elég unalmas már.

balfék 2010.09.08. 10:56:36

@Motorhead: Én eddig mást sem hallottam jobboldalról, hogy romokban az ország, szétlopták, erkölcsi válság. Most akkor mi van???

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.09.08. 10:57:40

fele már előtte kint volt az indexen.ha már ott se tetszett,minek mentél ki?

hmm te melyiket is küldted be?

roxxtar 2010.09.08. 10:58:33

Ez annyira igaz.. mi még nyertünk is ezen.. természetessen a 2. kategóriában :DDD A hónap posztja nálam ez, biglike :D

ukunoka 2010.09.08. 11:01:29

"Most őszintén srácok, szerintetek 2010-ben tényleg bárkit is komolyan érdekel még Nagy-Magyarország azon túl, hogy néhányan – vélt vagányságból és rosszízlésből – kiteszik a matricát a kocsira?"

... igen. Találkozz többet jobbikosokkal és széljobberekkel ... meg fogsz lepődni/ijedni a sötétségtől ...

2010.09.08. 11:04:27

Na de mi az az udo?

MosoMasa 2010.09.08. 11:12:29

Nem a kategóriákkal van a baj, száz éve is ugyanez volt.
Hanem azzal van a baj, hogy rendere, évről évre gyakorlatilag ugyanazok a plakátok jelennek meg, kicsit újrahasznosítva.
Nincsenek új ötletek, silány megvalósítások.
Futószalagon nyomott copipészt cuccok.... jól bevált sémákra. Mint a reklámok zöme a tv-ben.
Akik beküldik, biztosra mennek - mert a "zsűri" is kiszámítható.

szomszéd 2010.09.08. 11:12:44

hát az a pasas a plakáton, az az Udo.A Klinika c. sorozatban volt láthato.

tundrazuzmo (törölt) 2010.09.08. 11:16:14

Haver kreatívos csapata beküldött néhányat, volt közöttük jó is. Sőt, megnéztem, és SZERINTEM volt közöttük olyan is, amely magasan veri a kategória 1. helyezett Tatárszentgyörgyes, meg a kategória 3. helyezett Dorog képet. De nem nyertek, és ilyenkor mi van? Objektívitást keresni egy művészeti verseny zsűrizésében felesleges. Még a lapát kaki esetében is bele tudja magyarázni a "műértő" zsűri, hogy az miért jó, mit gondolt az alkotó.

Egyre inkább az a benyomásom, hogy évről évre bemegy sok pályázat, a Gesztiék meg úgyis azt választják ki, ami nekik szimpatikus - mégcsak az eredeti kiírást sem veszik figyelembe.

Jumbóka · http://lepcsohazonkivul.blog.hu/ 2010.09.08. 11:19:19

A kiállításnak (szerintem) egyetlen óriási hibája van. Gyorsan hozzáteszem, ez egyben a legnagyobb erénye is. Mégpedig az, hogy az „alkotások” értékelése teljes mértékben szubjektív. Még azt is el tudom képzelni, hogy a (belső) szavazás során minden zsűritag pontoz. (Olyan ez tehát, mint a torna, a szinkronúszás vagy a toronyugrás.) De „szerencsére” ez hasonlat is rossz. Míg a sportban azért vannak szabályok, az ARC-on minden szabad. Leginkább a gondolat, és a megvalósítás. Teljesen természetes tehát, hogy egy adott helyzetet, (legyen az politikai, társadalmi) mindenki abból a szögből lát, amilyen (élet)helyzetben van. Igaz ez a zsűritagokra, de különösképpen a közönségre. Utóbbinál ugyanis sokkal nagyobb a merítés lehetősége. Ez persze meglátszik a kommenteken is. Sőt, itt meg belejátszik a véleménynyilvánítás szabadsága is, hogy ennek kultúrájáról már ne is beszéljünk…

kifli 2010.09.08. 11:19:40

az ARC arra szolgál, hogy a szervezők lenyúlják az összes kiállított - általában középszerű - ötletet. a z ARC kiállítói ugyanis az összes jogot átruházzák gesztiékre. igazi altruista vállalkozás...

Logan Grimnar 2010.09.08. 11:20:16

Egyszer voltam kint egy ilyen ARC kiállításon. Azért a 2-3 tényleg ötletes poszter miatt az összes szart és szemetet végignézni egyszerűen nem éri meg. Alapvetően az egész egy liberális-baloldali vircsaft és pontosan annyit ér....

Anti Anyag (törölt) 2010.09.08. 11:22:07

Ha a plakát alkalmazkodik az elferdült liberális értékrendhez, már esélye van.

Nem is értem, miért nem Geszti lakásán rendezik ezt. Ez az ARC soha nem volt esemény, csak lefoglalt némi közteret.

A liberális észjárást jól mutatja, hogy a kiállítótértől nem messze van egy traktorral behajtani tilos tábla, nehogy bejöhessenek demonstrálni a felvonulási térre a gazdák.

Hiteltelen egy társaság, az ARC-uk is az.

MosoMasa 2010.09.08. 11:24:31

@kifli: De mit nyúlnak le?
Lenyúlták az első, esetleg a második alkalommal - azóta gyakorlatilag ugyan azok vannak, csak más színben.
Egy ilyen nagymagyarországos szart, vagy hajléktalan szocio fotót legyártok egy óra alatt tíz évre valót, oszt rendszeresen elküldöm.
Garantált a siker minimál befektetéssel - még gondolkodnom sem kell!

Scarlet Crusade 2010.09.08. 11:32:55

Bajnok a blog es a poszt is. A hocipom tele van ezzel az arcos nyavalygassal, ami mar szvsz el is faradt az idok folyaman. Abba kellene hagyni, ami nem megy azt ne eroltessuk.
Semmi ujat nem ad, mert tudom en jol hogy:
Magyarorszag -sokak szerint- egy darab szar
Rasszizmus van
Fasisztak vagyunk
..stb stb stb
De konyorgom-MIERT KELL EZT NEKEM ES MINDEN TURSITANAK A POFAJABA TOLNI?
Ettol talan jobb lesz a helyzet? kotve hiszem...

blitzkrieg 2010.09.08. 11:33:10

lehetne a neve SZARC is, és akkor legalább a neve is olyan szellemes lenne mint a plakátok

☉ ☾ 2010.09.08. 11:36:57

Nálatok már sikeresen működik a genetikát változtató fideszes propagandavírus - gyakorlatilag a nyenyi ostobasága folyik a véretekben. Paraszt magyar szolganép.

Angel009 2010.09.08. 11:37:58

kinn voltam és én csak egy klub rádió, ( persze a forgalom felé fordítva ) nol.hu hirdetést láttam, a többi meg egyszerűen nemzet gyalázó volt, hánytam volna ,ha ettem volna előtte!

☉ ☾ 2010.09.08. 11:39:08

Annyira hülyék vagytok, hogy még a plakátokon is számon kéritek, hogy nem úgy nemzetiek, mint ti szeretnétek.
Hányingernemzet ma a kétharmados magyar.

Fenehorizont 667 2010.09.08. 11:40:11

@köcsögömszéken:
muhaha. akkor mán nem menő a mocskolódás, meg ciki, amikor egy, az ember szívének kedves dolgot fikáznak, mi?
bezzeg ha hagyományokat, nemzeti jelképeket "értelmeznek újra", akkor az gondolom progresszív és haladó dolog, és egyáltalán nem lehet mocskólódásnak nevezni, mer az nyámi.
ez az egész arc fos kb annyiról szól, hogy szánalmasan, modorosan (ráadásul nagyon bénán) kiprovokálják a nemtetszést, és begyűjtsenek egy rakás elvárt, kiszámítható hőbörgést, mint pl.: "ezek mind mocskos zsidók!", "büdöskomcsik!".
miután ezek kipipálva, akkor progresszívék a pár hőbörgőt ráhúzzák az egész magyar társadalomra, aztán lehet cüccögni, felsőbbrendűen ejnyebejnyézni és bezzegnyugateurópázni.
(egészen biztos vagyok abban, hogy bezzegnyugateurópában a geszti-féle nyomorékokat még körbe sem sajnálnák, itt meg kúltúrember lehet - nem kevés közpénzből.)

a hiba akkor kerül a gépezetbe, ha valaki ügyesen kiröhögi ezt a szánalomtengert. akkormán jön a fúderossz, hogy csak fikázni tud a zillető, meg vegyen részt ő is pályázaton. :D

jaj, annyira mélyen magyarok vagytok mind.

☉ ☾ 2010.09.08. 11:42:29

fenehorizont - légy szíves ne írj nekik ilyen hosszan, elfáradnak a végére, és már a felénél zsidózni fognak.

MosoMasa 2010.09.08. 11:42:59

@.ılı.ılı.: Vedd le a szemellenződet és akkor majd látsz mást is.
Korlátolt.

Logan Grimnar 2010.09.08. 12:00:39

@MosoMasa: ne etesd ezt a trollt, csak tovább fog böfögni tőle. Ignoráld.

Tiltsuk Bea 2010.09.08. 12:03:20

Egyre kevesebb a kreativitás a pályaművekben, ez igaz.
Szánalmas az egész magyar PR szakma, és ez elsősorban az ő bulijuk, ez is igaz.

De nem kell nézni. A reklámokat sem.
TV-t sem.

Ezen hőbörögni? Más baj nincs?
Közpénzek?
A kiállítás mellett rohad a csodálatos "időkerék". Arra hányszor több közpénz ment el, mint az összes eddigi ARC-ra?

Peter T. Sinclare 2010.09.08. 12:08:13

@.ılı.ılı.: Én éppen azért nem voltam soha ARC-kiállításon -elég volt csak megnézni a képeket, amiket felraktak netre-, mert ótvar az egész. Olyan, mint a főszervezője.

Az egész kiállítás mögül ki kéne venni a balos-liberális hátteret, kijelenteni, hogy politikai plakát nem jelenhet meg, és akkor talán lesz majd belőle valami.

A steampunkos plakát üdítő színfolt a maga sárgás-barnaságával. Nem politikai, hanem szubkulturális, senkibe nem akar belerúgni, nem akar öt perc lelkiismeret furdalást okozni -azoknak, akik csak plakáton és tévében láttak hajléktalant, cigányt, stb.-.

Az, hogy Petőfi és az Anyám tyúkja szerepel a plakáton, semmiképpen nem anti-nemzeti -az Anyám tyúkja egyébként is amatőr szintű rímfaragás, Petőfi sem lett kigúnyolva-. Egyik legtermékenyebb szépírónk, Jókai is alkotott steampunkot -csak akkor ez még scifinek számított- A jövő század regénye címen, Széchenyi is lehetne igazi steampunk karakter -masinologiszta arisztokrata politikus.

inci-finci (törölt) 2010.09.08. 12:10:24

@fenehorizont: primitív szar volt tavaly és idén is. elmentünk mert utána sétálhattunk egyet de értelme nem volt. rosszabb mint a körlevelek poénjai

Peter T. Sinclare 2010.09.08. 12:12:11

@Anti Anyag: Csináltál róla képet? Már ez megérte volna, csak sosem kerülne ki az ARC-ra. Túlontúl egyértelművé tenné, kinek is a bulija :)

Ezért is maradok a steampunknál és nem foglalkozom a politikával. Az előbbi kreatív az utóbbi undorító.

Peter T. Sinclare 2010.09.08. 12:17:38

@kyodaina: A hazai steampunk közösség még csak pár éve formálódik, nyugaton már évtizedes hagyománya van ennek a kulturális szegmensnek. Szerencsére egyre ismertebbé válik, hála a mozinak is.
Előbb-utóbb megjelenik majd idehaza is az az alkotóközösség, amelyik a steampunkban találja meg az önkifejezési formáját és akkor sokkal szebb plakátok fognak készülni :)

bolek 2010.09.08. 12:21:05

"Paraszt magyar szolganép." höhöhö. pont olyan szolganépes poszt volt... lám, milyen könnyen beindul a libsi ostobaság, ha a libsi a vesztét érzi...
holott a poszt még véletlenül se arra van kihegyezve, hogy egy "ősmagyar" anyázná a "szegény" zsidókat, csak kritizálja egy kiállítás modorosságát és unalmasságát. (és a steampunk kivételével igaza is van.)
hogy jön ebbe a zs*dó paranoia, nem is értem.

☉ ☾ 2010.09.08. 12:22:32

bolek - persze, hogy nem érted, buta magyar vagy te is.

sunshine bobby (törölt) 2010.09.08. 12:30:20

mert mint mindig, most is bárgyú szóviccekre épül minden plakát. gesztinek egy szava se lehet, ez az ő és a többi reklámos fasz hatása. kitermeltek egy rakás jópofáskodó hülyegyereket maguknak. felnőtt egy egész generáció a szar magyar reklámokon.

MrFülig 2010.09.08. 12:32:43

Ja, elég gyenge az ARC. De! "Most őszintén srácok, szerintetek 2010-ben tényleg bárkit is komolyan érdekel még Nagy-Magyarország azon túl, hogy néhányan – vélt vagányságból és rosszízlésből – kiteszik a matricát a kocsira? " Ez úgy ahogy van nettó hülyeség. Igen, sajnos, sokakat érdekel. Másrészt, ha megnézed, akkor láthatod, hogy nem néhányan teszik ki, hanem iszonyúan sokan, ami viszont téboly...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.09.08. 12:44:10

nem szar az, csak te nem erted...

az arc rendszerint gondolatokat ebreszt. akiben nem sikerul, abban duhot. mert tudja, hogy gondolatainak kellene ebredni, de azok durmolnak tovabb.

pedig baratom, ha a kacsa nem tud uszni, akkor nem a viz a hulye:-)

MosoMasa 2010.09.08. 12:51:43

@az igazi Sipi: A gondolat ébresztés kifulladt az első kettővel. Azután már csak néhány "gondolat" kereng a levegőben, amit egyesek újra feldolgoznak és beadják sajátnak.

xunilo 2010.09.08. 12:52:11

@__radar:
"A "baloldal" évtizedes válságban van világszerte.
Magyarországon pedig egyszerűen nincs is jelen a nagypolitikában. Azon hogyan akarnál viccelődni?
Más kérdés, hogy a volt kormánypártokon ugyan lehetne, de én nem hallottam még egyetlen valamirevaló tréfát ebben a témakörben, úgyhogy nem értem, miért pont innen hiányolod? "

Hát azért innnen hiányolom, mert ez a poszt erről szól, másrészt meg azért, mert nagyon kilóg a lóláb.
És ha már beleveszik a politikai "humort" akkor el lehetne várni némi kiegyensúlyozottságot is, nem?
Egyébként ti mit gondoltok, senki nem küld be vállalható színvonalú baloldalinak mondott pártokat/személyeket parodizáló témájú alkotást, vagy Zsesztiék nem válogatják be azokat SOHASEM?

tundrazuzmo (törölt) 2010.09.08. 12:53:26

@az igazi Sipi: Nem mindenki szereti, ha sablonos gondolatokat ébresztenek benne. A kertévék, pl. a Mónika só is ébreszt gondolatokat. Itt többen azt próbálják artikulálni, hogy az ARC által ébresztett gondolatokat értik, csak nem szeretik.

És mivel ez nem a Gesztiék hivatalos posztja, ami fényezi az ARC-ot, hanem egy alapból lehúzós poszt, így a kommentelőkön sem lehet számonkérni, hogy gyalázkodnak.

andben 2010.09.08. 12:54:27

Miért szar? Mert kiismertük már a Geszti-féle szadesz közeli libcsiket!

Peter T. Sinclare 2010.09.08. 13:00:51

@MosoMasa: pedig tényleg nem. a magyar wikipédiás szócikk egyébként is elég gyenge.

tundrazuzmo (törölt) 2010.09.08. 13:02:05

@xunilo: baloldali humor, hát az utoljára 1998-2002 között volt sikeres. Azóta viszont a fideszfiúk fejlődtek, a humoristák viszont nem. A Heti Hetes pl., ahol a humor nagyágyúi lövöldöznek, elég egysíkú. Jön egy újsághír, ami a jobboldalról szól, erre Gálvolgyi mond egy szomorút, Hajós valami vicceset, Farkasházi egy oda nem illőt, majd gyors témaváltás, és máris Bajor alkoholizmusa, Jáksó párkapcsolati antitalentuma, vagy Hernádi szexuális élménye a téma. Ez gyenge.

Ellenben a Showder klub a Standuposokkal, a viszonylag politikamentes attitűddel szépen megkacagtatja az embert. Mert a "belepúztam a söröskorsóba" kaliberű poénok is lehetnek viccesek, ha nem gyászósképű, demokráciatemető humornagyágyúk, hanem jó fej fiatalok adják elő.

És ez a bajom az ARC-cal is. Ahelyett, hogy a politikamentes jót, eredetit támogatná, rendkívül egyoldalú és átpolitizált. És ez nem vicces, és nem szórakoztat.

[c] 2010.09.08. 13:06:02

@xunilo: Ez a Zsesztizés (Zsindex, Zsorigó etc.) legalább annyira elcsépelt, mint az ARC-alkotások többsége.

Peter T. Sinclare 2010.09.08. 13:07:45

@az igazi Sipi: tévedésben élsz. Az új meglátások, az unalomig ismert dolgok újszerű ábrázolása, vagy a klisék kifigurázása ébreszt új gondolatokat. Az igaz, hogy az ilyen lerágott csontok, mint amik az ARC-on megjelennek évről évre is gondolatot ébresztenek: azt, hogy a legjobb lenne abbahagyni az egészet.

Ha egy hajléktalant munka közben ábrázolnának, vagy megvert külhoni magyarokról raknának ki képet azzal a címmel, hogy merjünk kicsik lenni, vagy csak az adott plakát összköltségének összege szerepelne a plakáton (hozzá viszonyításként, hogy abból a költségből hány kilométert futhatna egy rendőrautó, mentő, hány lélegeztetőgépet -törtszám is elfogadható- lehetne venni) na az új gondolatokat ébresztene.

Peter T. Sinclare 2010.09.08. 13:09:25

@tundrazuzmo: Gálvölgyiék valamikor a rendszerváltás környékén voltak nagyágyúk. A Showder Club bármelyik törzstagja csípőből lenyomja őket.

l3w1n7o 2010.09.08. 13:22:56

mélyen egyetértek a post írójával, az egész cél amit az ARC kiállítás megpróbált elérni, már a támogatók miatt is (mind multi) halott. Csak hogy egy példát említsek, egy 2007-es letiltott pályamű: hg.hu/upload/images/photos/000/064/401/jusdoit.jpg?1282116325

l3w1n7o 2010.09.08. 13:26:36

Hozzátenném még, hogy emellett gyakorlatilag a magyarság és Magyarország lejáratása és nevetségessé tétele a téma már évek óta, mint ahogy ez egyértelműen körvonalazódik a pályaműveken is. Van egy határ az ÖNkritika és más szénné alázása között.

tyberius 2010.09.08. 13:27:54

Pedig én még valami liberális-féle is volnék, de teljes mértékben igazat kell adjak a posztolónak. Egy plakátkiállítás lehetne művészi, amit tisztelek, vagy bevallottan politikai-aktivista, amit tiszteletben tartok. Az ARC ezek egyikének sem nevezhető, ez ilyen össznépi jópofizás, kb. a tehetségkutató realityk színvonalán, csak ezek még komolyan is veszik magukat. Ettől lesz igazán szánalmas.

tundrazuzmo (törölt) 2010.09.08. 13:33:12

@Peter T. Sinclare: teljesen egyetértek. Nem ahhoz kell bátorság, hogy a hajléktalanok sorsán nyígjunk, hanem ahhoz, hogy eltávolítsuk az utcáról. És munkát adjunk neki. És megnézzük, hogy nem saját alkoholizmusa, válása, stb. jutatta-e ebbe a szituációba. Na ez gondolatébresztő.

Össze kellene állni a nemzeti gondolkodású, normális értékrendű kreatív fiataloknak, és csinálni egy olyan plakátkiállítást, ahol ezek a témák nem tabuk. Nem kéne, hogy csak a kurucon jelenjenek meg nemzeti jellegű plakátok. Azt hiszem beszélek néhány ismerőssel...

MosoMasa 2010.09.08. 13:52:26

@tundrazuzmo: Ugye már ezzel is ott a gond, hogy "nemzeti gondolkodású" gyülekezet lenne. Ki döntené el, mi, ki és hogyan vehet részt benne? Mi alapján?
Aki csak úgy általában gondolkodik az ki van akkor rekesztve?
Vagy hogy gondolod?

tundrazuzmo (törölt) 2010.09.08. 13:56:12

Nemzeti kreatív verseny és plakátkiállítás!

Érintett témák:
- Miért szeretsz magyar lenni?
- Határon túli magyar tájak, emberek, kultúra.
- Magyarország és a globalizmus
- Nemzeti értékek vs. értékvesztett Európa
- Cigánykérdés kulturált és civilizált megoldásai
- Polgári öngondoskodás vs. ellátó állam
- Stb.

Jövőre szépen elindíthatjuk.

tundrazuzmo (törölt) 2010.09.08. 14:00:26

@MosoMasa: Számomra már az is nemzeti, aki csipőből nem tapos bele a patrióta és kicsit nacionalista (de nem soviniszta és irredenta) embertársaiba, csak azért, mert az a liberális divat.

A cinizmus mindenben hibát keres, és belülről rothasztja szét a cinikus embert. Az előremutató, pozitív, tenni akaró gondolkodás viszont épít, és jobbá tesz.

rajnaig 2010.09.08. 14:11:43

Előremutató gondolkodásra vall valóban, ha valamit azért könyvelek el szarként, mert egy olyan jelenségre világít rá (hajléktalanok), amit mi 20 éve, a liberális nyugat 100 éve nem képes felszámolni. Tényleg az ARC céljának annak kellene lennie, hogy a mindenkori 20-40 év közötti középosztálynak megfelelő izlésvilágot képviseljen? Ja bocs, az a REKLÁM. Azért van abban valami jeges embertelenség, hogy a Magyarországon oly igen megszokott szociális demagógiád mögül a plakátkészítőket vádolod, amiért nem itatták le az öreget, a témát meg simán unalmasnak, ezért negligálandónak tekinted. A valóságban pedig megtestesíted a keratívok ideális befogadóközegét, a csak rövidtávú memóriával megáldott, újdonságot és fogyasztást hajszoló embertípust, aki már feltételes reflexből szolgálja ki a rendszert. Azzal is illendő lenne végre szembenézni, hogy a szociális problémák jó része a jelen rendszer keretei között nem megoldható. Éppen ezért az átlagembernek, aki netán egy ilyen plakát megpillantásakor nem csupán saját szórakozása jut eszébe, talán egy kis bűntudata támad, vagy simán megijed attól, hogy mindez ővele is megtörténhet, és netán segít, nemcsak várja, hogy a felsőbb hatalom kezébe veszi a dolgot. Igenis tele kellene plakátolni velük a világot, hogy a médiából ne csak a közép és felsőosztály, esetleg néha az értelmiség világa áradjon, hogy lássuk a valóságot.

Fenehorizont 667 2010.09.08. 14:18:19

@.ılı.ılı.:
legalább látszik, hogy pl te aztán tényleg nem olvastad el, amit írtam :D

MosoMasa 2010.09.08. 14:20:45

@tundrazuzmo: Ez így van. De!
Egy csoportosulás, ami valamilyen, bármilyen kritériumok alapján szelektál, máris kirekesztő, és máris soviniszta... stb. Én nem ellene vagyok, csak egyből továbbgonsdoltam. Sok ilyen dologban résztvettem már, tudom hogy vannak buktatók. Nem is kevés!

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.09.08. 16:06:35

@Peter T. Sinclare: csinald meg a sajatodat
ami neked tetszik.

nem tiltja meg senki.

jahogy arra a rezveretes lofasz sem lesz kivancsi?

hat..

nem a viz a hulye;-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.09.08. 16:08:32

@tundrazuzmo: a cinizmusban pont annak bomlasztasa a jo.
az egy isten, egy vezer, egy igazsag, egy ut, egypaprikaskrumpli, egy loszar stb hazugsaganak bomlasztasa.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.09.08. 16:12:45

@tundrazuzmo: es ha a hajlekony nem akar dolgozni? ha ezt az eletstilust valasztotta, akkor mi van?

kenyszeriteni fogod?

milyen jogon?

☉ ☾ 2010.09.08. 20:23:07

@fenehorizont: ez így van, csak improvizáltam.

egytatu 2010.09.09. 10:27:57

Tisztelt Szénbányász úr!

Részben tanácsát megfogadva tegnapi estémet a Dankó utcai hajléktalanszállón töltöttem. Biztosíthatom afelől is, hogy immár a díj birtokában András barátunknak - képünk modelljének - ismét lesz mit elinnia.

Amennyiben további kérdései lennének, szívesen állok rendelkezésére; elérhetőségeimet a Google kereső segítségével egyetlen perc alatt kiderítheti. Ha szándékában állna Andrást, vagy a Dankó utcai közösséget személyesen megismerni, szintén bátran forduljon hozzám. Mindössze arra kérem, hogy velük adott esetben majd a cikkénél nagyobb tapintattal és körültekintéssel beszéljen.

Köszönettel:
Raffai Péter,
a "Fair deal" plakát ötletgazdája és egyik készítője

Peter T. Sinclare 2010.09.10. 23:31:29

@rajnaig: "A valóságban pedig megtestesíted a keratívok ideális befogadóközegét, a csak rövidtávú memóriával megáldott, újdonságot és fogyasztást hajszoló embertípust, aki már feltételes reflexből szolgálja ki a rendszert"

Ezzel nagy bakot lőttél. A jelenség neve bannervakság, és a kreatívok rémálma. Ugyanis az ilyen fogyasztó teljesen immunissá válik a reklámokra, és ha valami reklámként jelenik meg, azt tudattalanul is ignorálja.

Ezért találták ki a gerillamarketinget is.

Miért csodálkozol azon, hogy az emberek többsége "vakká" vált a megszokott jelenségekre? Szociálpszichológiailag egyszerű magyarázata van.

Peter T. Sinclare 2010.09.10. 23:37:38

@egytatu: Kedves Raffai Péter, kedves druszám, kérlek, legközelebb ne egy ilyen ócska, klisés plakátot csináljatok!

A kartonpapír felirata is gyenge. Miért kéne fizetnem azért, hogy semmibe vegyek valakit? Értem, ez egy "ötletes" szolgáltatás, amit ha valaki igénybe vesz, máris paradox helyzetben találja magát, mert nem tudja igénybe venni a szolgáltatást, mivel a figyelmét részben továbbra is a hajléktalanra fordítja.

Gyenge. Mert az alap kérdést nem tudja kikerülni, és az üzenete sem üti át az ingerküszöböt.

"Minden ember a maga sorsának a kovácsa" - Cicero

Peter T. Sinclare 2010.09.10. 23:39:41

@az igazi Sipi: Nem kell kényszeríteni senkit, de köztisztasági, közegészségügyi, bűnmegelőzési és turisztikai okokból is ki kell minden hajléktalant tiltani legalább a nagyvárosok területéről, ha nem hajlandók a közmunkaprogramban részt venni.

Peter T. Sinclare 2010.09.10. 23:44:27

@az igazi Sipi: Valamit félreértettél. Valaki belinkelt egy betiltott plakátot. Na, az például átüti az ingerküszöböt, mivel a gyermekmunka a magatehetetlenek kizsákmányolása és rabszolgaság egyben. A hajléktalanokat meg senki sem kényszeríti, hogy alkoholista bűzbombák legyenek. Képzeld, ismerek olyat, amelyik bár kikerült az utcára, rendezett külsejű és normális szagú a körülményeihez képest, és nem alkoholba, hanem könyvekbe öli a kevéske pénzét. Egy az ezerből, de akad ilyen is.

Nem vagyok hajlandó alkoholista, önsorsrontó embereket egy pillanatra sem sajnálni.

Peter T. Sinclare 2010.09.10. 23:48:00

@MosoMasa: szerintem ezt nem gondoltad át! A kirekesztés nem az ördögtől való dolog, hanem a természet egésze működik így. Csoport kizárólag elhatárolódással jöhet létre, javaslom a halmazelmélet tanulmányozását.

Attól, hogy egy csoport nemzetinek határozza meg magát, nem lesz rögtön soviniszta is.

Buktatók vannak, nem is szeretem, ha politikai egy kiállítás. Legyenek olyanok, mint a Nike-os plakát. Valós problémákra hívja fel a figyelmet, amiken az átlagpolgár tud valamennyit változtatni.

Carbonaro 2010.09.12. 22:16:03

Nem voltam netközelben pár napig: hú bazzeg, nagyon kemények a kommentek...

Pár gyors reakció:
1. Azért ez - minden látszat ellenére - alapvetően nem egy politikai jellegű írás volt, a blog inkább ilyen művészet-cuccal foglalkozik.
2. Nem, én nem pályáztam soha.
3. Steampunk: srácok, komolyan elvárjátok, hogy még akár átlagon felüli műveltségű nézők is képben legyenek minden ilyen obskúrus szubkultúrával. Most egyébként kicsit utánanéztem, és egyrészt még mindig nem értem, hogy miért poén a steampunk Petőfi, másrészt viszont az világosan kiderült számomra, hogy ez a steampunk igazi szénbányászdíj-gyanús alakokat termelt ki, visszatérünk még rá :DDDDD (ja, és hagyjatok már az ilyen hülyeségekkel, hogy Jules Verne meg a steampunk...)
4. Miért nézem meg, ha nem tetszik? Mert érdekel, mint ahogy azok a kiállítások is mind érdekeltek, amikről korábban "tudósítottam" (lásd még a bevezető posztot). Emellett perverz örömöt lelek az ilyen kamu alkotások fölötti bosszankodásban és fikázásban, ezt szórakoztatónak találom.
5. Kedves Raffai Péter! Ok, értem, hogy jót akartatok. Csak azt mondom, hogy ez nem ilyen egyszerű. A tartósan hajléktalanok számottevő részénél az egyéni deviancia lényegesen hozzájárult annak a helyzetnek a kialakulásához, amibe kerültek. Egyébként előzetesen csekkoltalak titeket iwiwen meg a fácsén, és - javíts ki, ha tévedek, de úgy láttam - nem szociális munkások vagytok. Különben nem konkrétan a ti alkotásotokat akartam pellengérre állítani, mert voltak még hasonló hajléktalanos, buzis meg romás plakátok is. Csak arra akartam rávilágítani, hogy buta dolog ilyen bonyolult társadalmi problémákat ilyen egyszerű üzenetekre redukálni. Aki a fekete-fehér, csak jó-csak rossz történeteket szereti, az olvassa a Gyűrük urát. És hidd el, ezt nem szociális érzéketlenségből mondom, hanem max. intellektuális igényességből (hogy ilyen nagy szavakat is használjak). Ja, és ha a bácsi tényleg elissza a zsét, akkor nagy marhák voltatok, hogy odaadtátok neki...
---
Persze tudom, hogy az itt kommentelők egy részét csak az ARC-os politikai fröcsögés érdekelte, de azért mondanám, hogy a hétvégén a Reina Sofiában voltam, igazi pofátlan kóklerságokat gyűjtöttem, hamarosan lesznek új posztok! :))

iboténsav 2010.09.17. 04:22:23

Jól van, akkor szart csináltam. Te meg szép vagy. Úgy örülök annak, hogy Te tudod mi járt a fejemben pixelre vetettem a szar poénomat.

Csókol Anyád,
Udo

Peter T. Sinclare 2010.09.17. 13:16:40

@Carbonaro: A steampunk, vagy bármilyen szubkultúra, irányzat ismerete nem kötelező, de ha valamiről írsz, előtte tájékozódj róla. Itt kezdődik az újságírás.
A SP Petőfi szeme helyén lévő csudaságot szerintem a Valve studio logója ihlette - férfi arcán azt hiszem a bal szeme helyén egy szelepkerék van -, de nem poénos, hanem meghökkentő, ezáltal felkelti a figyelmet. Látod, ide is bekerült, beszélünk róla, tehát hatást váltott ki.

Minden alkotói irányzatnak vannak szénbányászdíjas "művészei", miért a steampunk lenne kivétel? Azért, mert vannak magukat szobrászművésznek hazudó dilettáns kőfaragók, attól még a szobrászművészet valóban létezik :)

A skála itt is a gagyitól az elképesztő és valódi művészetig terjed.

Verne nem steampunkot írt, hanem javarészt sci-fit, csak akkor még nem így hívták. Wells, Jókai szintén tudományos fantasztikum témában alkottak. Viszont az alkotásaik jellege, miliője, világnézete, stb. mind újra megjelenik a steampunkban, ezért is nevezik páran paleofuturizmusnak és ezért is tekintik Vernééket előfutárnak.

A steampunk lényegében időhurkot képez és úgy tesz, mintha a közelmúlt a tényleges jövő lenne.

GiveltAway 2010.09.18. 09:40:01

@Hamlet: látom sértve érzed a steampunk közösséget a bejegyzés által. Gondolkodj el, hogy mi értelme egy ilyen plakátnak, ha
- a nézők 99%-ának fogalma sincs, miről szól
- nincs üzenete (vagy van? meséld el)
- Petőfi szemét kinyomni egy izével a fentiek miatt csak céltalan provokáció.

Értem én, hogy nem akartatok céltalanul provokálni, de ez sikerült.
Azt meg ugye nem várod el komolyan, hogy a néző utánanézzen, mi a steampunk, és miért van fogaskerék a tyúkban?!

Még valami: az Arc szarságára jellemző, hogy az alkotás a fenti nyilvánvaló hibái ellenére sikerrel pályázott.

GiveltAway 2010.09.18. 09:52:37

@.ılı.ılı.: "Nálatok már sikeresen működik a genetikát változtató fideszes propagandavírus - gyakorlatilag a nyenyi ostobasága folyik a véretekben. Paraszt magyar szolganép. "

Hát ezt sose értettem. Te nem vagy magyar bazmeg? Vagy otthon is úgy csinálod, hogy a szobád közepére szarsz? Költői kérdés, miért élsz itt, miért beszélsz magyarul, és miért gyalázod a népet, amelyik között élsz.

GiveltAway 2010.09.18. 10:24:57

@MosoMasa: "Egy csoportosulás, ami valamilyen, bármilyen kritériumok alapján szelektál, máris kirekesztő, és máris soviniszta... stb. Én nem ellene vagyok, csak egyből továbbgonsdoltam. Sok ilyen dologban résztvettem már, tudom hogy vannak buktatók. Nem is kevés! "

Szerintem nem kell senkit megválogatni, aki hány a "nemzeti" témától, egyszerűen nem fog nevezni.

De bőven elég lenne az is egy ilyen kiállításnál, ha nem lenne kifejezetten egyoldalú. Ha egyszerűen (a nyilvánvalóan meglévő) nemzeti pályázatokat IS engednék érvényesülni. Máris korrektebb és érdekesebb lenne az egész.

GiveltAway 2010.09.18. 10:27:31

@az igazi Sipi: "csinald meg a sajatodat
ami neked tetszik.

nem tiltja meg senki.

jahogy arra a rezveretes lofasz sem lesz kivancsi?

hat..

nem a viz a hulye;-) "

Miért, az Arcra ki kiváncsi? Azt nézed meg, amit hirdetnek és hypolnak a médiában, ez így működik. Jelenleg a Geszti-féléknek van akkora befolyása, hogy elérje ezt. Reklám nélkül a "veretes l..sz" se lenne az Arcra se kiváncsi.

Veske 2010.10.25. 14:25:40

Tényleg elég... érdekesek a kommentek, nem tudtam hová kapjam a fejem annyi itt a vélemény... :/
ARC-cal én úgy voltam eddig, hogy oké, sok "művész palánta" kifejti a gondolatait egy óriásplakáton. Nekem eddig bejött, báár sok olyan "mű" volt, amit nem értek/értettem, lehet fiatal vagyok, vagy csak nem értek "Budapestiül"... Az a jó, hogy itt mindenkinek van véleménye, de ha megkérdezik, akkor már nem ők voltak, nem ők mondták. Milyen jó, hogy a jelenről mindenkinek van véleménye és nem fél megmondani és megmutatni egy bizonyos kereteken belül, de a múltra senki sem figyel, senki sem tanul a múltból és *** nem érdekel senkit. Engem legfőképpen az idegesít, hogy itt mindenki milyen kulturális és mennyire ért mindent, átlát mindent, de magyarul nem tud, és nem tudja (pl) mettől-meddig tartott a II. Világháború. (Gyenge példa de igaz)

Másik dolog, "vagy egy szabolcsi kisfaluban… " igen ez szomorú, nagy ott/itt a szegénység... mondjuk.. szabolcsi vagyok egészen véletlenül Én úgy látom, - szólván itt a szegénység kérdésére is - kevésbé vagy nagyon is.. de biztos vagyok benne, hogy mindenki tehet róla, hogy addig jutott ameddig.. Én marha lusta ember vagyok, és egyre érzem, hogy csúszom lefelé az álmaim kicsúsznak a kezeim közül.. DE bevallom és mostmár tisztában vagyok vele, hogy ez csakis az én hibám, csak én tehetek róla, hogy pl. nem megyek be egy előadásra, nem más döntött így, hanem én..
Ha nem veszik is észre azok, akik úgy érzik, hogy nem az ő hibájuk, de mégis az ő hibájuk.. Úgy gondolom, sok kicsiből lesz egy nagy baj vagy eredmény. [...]

A kiállításról, volt aki azt írta, hogy miért a negatív dolgokat teszik a középpontba.. Megkérdezem.. Vajon miért csak a negatív hírnek van hírértéke? ... Szerintem igenis szembe kell néznünk azzal ami van, a külföldiek pedig nem tudnak magyarul azt látják belőle, hogy húú de szép milyen jó, és ennyi. Az olyan problémák, mint a dohányzás pedig őket is érinti, és vagy gyűlölik vagy egyet értenek vele, mint magunk is. Sok benyomást ilyen kiállításokkal nem teszünk, azzal viszont annál inkább, hogy az utcán hogyan viselkedünk minden nap, mennyire vagyunk bunkók és mennyire nem érdekel minket a többi ember aki körülöttünk van: fellökjük a többieket (mert nekünk fontos hogy fél másodperccel hamarabb lépjünk a metróba... ) Szerintem az ilyen és hasonló dolgokkal kellene foglalkoznunk és nem másban keresni a problémát hanem magunkban, hiszen hogy a jó ****** várhatjuk el mástól, hogy kedves legyen velünk, ha mi sem vagyunk azok..?? Ja, és szerintem azon a téren az 56-os emlékmű az egyetlen szégyellnivaló, miért? Khm. Ki látott már ennyi rozsdát egy helyen... ??? Hogy a francba lehet így el**ni egy alkotást... Vagy direkt ilyen? Mert nem érzem, hogy megtenné a kellő hatást.

A "szivárványos-toleráns" plakát kritikáját fikázó emberkének részben igaza van, részben pedig nem. Ebben az esetben nem volt jó így leírni a plakát készítőit, DE abban igaza van a bejegyzés írójának, hogy sokszor akik reklámhoz, cikkhez, TV adáshoz gyűjtenek információkat és keresik meg ezeket az embereket, azok vajon mennyire nem segítenek nekik (lehet rosszul látom, viszont ebből a háttértörténetből semmit sem tud az átlag ember).. Csak annyit látunk, hogy igen szegények, bemutatják hogyan élnek ezek az emberek és ennyi.. Azt talán felvágás érzése miatt nem vagy nem tudom miért, de nem mutatják, hogy "de azért adtunk nekik 200 Ft-ot"... Ezért lehetett ez a reakció a plakátra.

Kicsit hosszúra sikeredett ez a komment, de nem bírtam ki,hogy ne reagáljak.. Még regisztráltam is miatta.. xD Egyébként suliba beadandóhoz kellene a sok infó az ARC-ról, de nem könnyítette meg a bejegyzés és a vélemények sem a megírását.. :/

Azért köszönöm hogy ezt az oldalát is láttam a dolognak.
süti beállítások módosítása